poniedziałek, 27 grudnia 2010

Dobre żywienie i ruch to zdrowie!

Postanowiłam, że zacznę robić tematy specjalne. Będą to artykuły poświęcone modzie (nie tylko na stardoll), zdrowiu itp. :) Dziś napiszę o zdrowiu, ruchu i diecie. Myślę, że to dość ważny temat i w większości Wam znany :)
_____________________________________________________________

DOBRE ŻYWIENIE I RUCH TO ZDROWIE!

Każdy z Was marzy o idealnej sylwetce, albo chociaż, żeby schudł kilka kilogramów. Jednak ja nie radzę Wam się odchudzać, ani w ogóle nic nie jeść bo to skończyło by się nie dożywieniem lub anoreksją.

W naszym nastoletnim wieku sposób na zdrowie i na to abyśmy nie mieli nadwagi jest taki:

1. Zastąpić słodycze owocami. Owoce zawierają naturalne cukry typu fruktoza i nie są tłuczące można je jeść bez ograniczeń. Zawierają też witaminy.




2. Jeść warzywa, dlaczego? Sama nie wiem, ale jak mama karze... xd Marchewka wpływa dobrze na wzrok tak samo jak sałata i warzywa zielone (typu sałata :)) Nie trzeba oczywiście jeść wszystkich warzyw i według mnie nie powinniśmy opychać się ziemniakami, a zwłaszcza chipsami. Ziemniaki zawierają minerały, witaminy i coś tam jeszcze.


3. Ograniczać tłuszcze, jeść białko! Moja mama jest na diecie dukana to jest dieta białkowa. Dzięki niej mama robi gofry z otrębami, których smaku otrębów w ogóle nie czuć, uwielbiam je, dlaczego? Bo są pyszne można je jeść z jakimiś dodatkami albo coś i jak zjem jednego to już mam dosyć bo otręby zapychają i mają mało węglowodanów, dzięki których jeszcze bardziej chce nam się jeść słodycze (np. ptasie mleczko). Białko dodaję nam siły i mięśni. Dlatego też sportowcy, a zwłaszcza bokserzy, strongmeni, gdy chodzą na siłownie jedzą białko :)


4. Ruch. Starajmy się nie siedzieć przed komputerem. Wyjdźmy na dwór z kolegami, zacznijmy uprawiać jakiś sport!


5. Pijmy przynajmniej 2l wody dziennie!



Pewnie nie wielu z Was żywi się według tych zasad... Mi też się to czasem nie udaje. Napisałam Wam podstawowe tajniki zdrowego żywienia. Jest ich wiele więcej, ale gdybym miała je wypisywać troszkę by mi to zajęło, a ja przecież nie wiem wszystkiego :)


Podobał Wam się ten temat? :)




4 komentarze:

  1. swietny pomysl ^^ popieram ;D

    fretkaa.

    OdpowiedzUsuń
  2. taaak :)

    W następnym artykule możesz napisać tabelę kalorii ;p

    może niektórzy się przestraszą xd
    Ja wiem co ile ma kalorii ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Suuper pomysł . Miałam ten temat na zajęciach zdrowotnych , ale ok . Bardzo oryginalne

    OdpowiedzUsuń
  4. Grunt to zdrowie! Ale czasem warto zjeść Hamburgera albo cóś innego dla przyjemności:D

    OdpowiedzUsuń

Komentuj notki, a masz szansę wygrać 10sd :) szczegóły w "Komentuj i Wygraj"