sobota, 23 lipca 2011

Harry Potter - początek i koniec

Każdy z Was na pewno widział chociaż jeden film z serii Harry Potter, a w większości z Was prawie wszystkie. Niedawno do kin weszła nowa część - Insygnia Śmierci, część II - ostatnia. Tak szkoda, że to już koniec - tak twierdzą fani Harry'ego.

KSIĄŻKA
Napisana przez brytyjską pisarkę J.K Rwoling. Pierwsza część przygód Harry'ego wydano w 1997 r. - rok mojego urodzenia ;) Akcja rozgrywa się w 1991r. Ostatnio zaczęłam czytać pierwszą część, nigdy mi się nie chciało xD Teraz żałuje, książka jest świetna ;D


FILM
Pierwszy film powstał w 2001 r. wyreżyserowany przez Chrisa Columbusa. Pomysł wziął się od szefowej działu rozwoju w Heyday Film, Tanya Seghatchian, która przeczytała ogłoszenie w gazecie o nowej książce J.K Rowling. Kobieta poinformowała szefa o jej zdaniem bardzo fajnej książce opowiadającej o przygodach młodego chłopca, który chodzi do szkoły magii. Heymana wciągnęła lektura, w jeden wieczór ją skończył. Następnego dnia udał się do wytwórni Warner Bros by zapytać o prawa do sfilmowania filmu. Potem spotkał się z autorką, która wahała się sprzedaniem praw do ekranizacji. Później ustalono, że miejsce akcji to będzie Anglia i zatrudnią brytyjską obsadę.



Jak bohaterowie filmu zmieniali się z filmu na film:

Część I:


Część II:


Część III:


Część IV:


Część V:

Harry Ron Hermiona

Część VI:


Część VII:


Podobał Wam się artykuł?


13 komentarzy:

  1. Fajny artykuł, ale filmów o Potterze nienawidzę. Jakoś mam uprzedzenia, nie wiem dlaczego. ;P
    Ale książki zawsze chciałam przeczytać tylko jak na razie nie mam możliwości... ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh, ja książki - 6 części mam w domu, ale nigdy nie chciało mi się ich czytać, nie wiem co mnie naszło i wzięłam pierwszą część xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahaha ;pp A ja Zakon Feniksa w jeden dzień przeczytałam ;pp całą serię w 2 około 2 miesiące przeczytałam ;pp Ale ja pochłaniam książki, więc to norma ;pp Każda książka najwyżej tydzień czytana xdd A co do artykułu, to mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też 'pożeram' książki. ;d
    Jakąś dostanę, a dwa dni później mówię, że chcę nową. "A tamte leżą na półce, nietknięte..." "Jakie nietknięte, dawno przeczytałam !" ;dd
    A Pottera może zacznę czytać... (;

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie wiem co mi się stało nigdy nie lubiłam czytać książek, ostatnio przeczytałam wampiratów w 2 dni. Też fajna książka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czytałam wszystkie części Pottera i oglądałam wszystkie filmy w kinie ; p. Siódemkę part 2 też już widziałam - chyba najlepsza zze wszystkich filmów, ale szkoda, ze ostatnia : (

    OdpowiedzUsuń
  7. ja jestem MEGA FANKĄ! NA STARDOLL mam 1 pokuj zainspirowany harrym potterem nawet chodzilam ubrana jak hermiona granger przez 3 dni na stardoll a artukul zrabisty!

    OdpowiedzUsuń
  8. ja 1 czesc mialam jako lekture w 5 kl. od tamtej chwili pokochalam te sage :)

    OdpowiedzUsuń
  9. aaa kocham harrego właśnie czytam :D zamierzam iść na 2 część :)

    OdpowiedzUsuń
  10. chyba pomyliłaś zdjęcia bo te co jest w VI to ta scena jest w zakonie feniksa gdy kołują ludzi do gwardii

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam wszystkie części. - KOCHAM Harry`ego Potter`a <33

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś zacząłem 1 część ale dal mnie za długa ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Artykuł bardzo fajny, ale filmu nie lubię to jest okropne...

    OdpowiedzUsuń

Komentuj notki, a masz szansę wygrać 10sd :) szczegóły w "Komentuj i Wygraj"